Preview

Humanities and law research

Advanced search

THE USE OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES IN TRAINING AND RETRAINING OF LEGAL PERSONNEL: THE PROBLEM STATEMENT

https://doi.org/10.37494/2409-1030-2019-1-192-197

Abstract

In the context of the development of digital technologies with the effective use of distance learning it is possible to improve the quality of training and retraining of lawyers. Russia's accession to the Bologna Declaration requires the fulillment of its respective obligations and means the inclusion of Russia in the process of forming a single European educational process. In order to improve the quality of legal education, competent adaptation of Bologna provisions is necessary with the account of already accumulated European experience and domestic scientiic, pedagogical and cultural traditions. It is doubtful whether the period of study for a bachelor degree is suficient. The introduction of a compulsory distance course in the educational process of bachelor studies would be an ideal solution for the forma- tion of practical skills of a lawyer. As part of this distance learning course, it is advisable to use public information and legal systems such as Consultant Plus and Garant. The functionality of "contract designer" and "legal document designer" available in the software can serve as "simulators" for students in the preparation of legal documents. The use of remote technologies will allow minimizing the cost of training, while increasing the level of professional training. In contrast to the training of lawyers, retraining of legal personnel is possible only through distance learning.

About the Authors

M. Bychko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


I. Komarevceva
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Алексеева Е. Н. Развитие дистанционного обучения и проблемы внедрения дистанционных образовательных технологий в высшей школе на современном этапе модернизации российского образования // Ученые записки Орловского государственного университета. 2015. № 2(65). С. 252. URL: http://cyberleninka.ru. (Дата обращения: 05.02.2019).

2. Денисова Е. И. Использование в учебном процессе официального сайта правоохранительного органа // Вестник Омского университета. серия «Право». 2011. № 2(27). C. 209-212.

3. Зона Европейского высшего образования. Совместное заявление европейских министров образования («Болон-ская декларация») (Болонья, 19 июня 1999 г.) URL: http:// www.base.garant.ru/2564382 (Дата обращения: 05.02.2019).

4. Левитан К. М. Юридическая педагогика: учебник. М.: Норма, 2008. 343 p.

5. Нерсесян Э. А. Педагогические технологии в правовом обучении: автореф. дис..маг. педагогики. Ставрополь, 2017. 100 c.

6. Петросян Э. Г. Электронный многоязычный словарь как вспомогательное средство подготовки юристов к участию в поликультурной профессиональной коммуникации // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2010. Выпуск 26 (605). C. 123-131.

7. Постановление Правительства РФ N 1235 «О федеральной государственной информационной системе координации информатизации» от 14.11.2015. URL: http://www.pravo.gov.ru (Дата обращения: 05.02.2019).

8. Рагулин А. В., Кулагин А. В. IV Петербургский международный юридический форум. Конференция по юридическому образованию: обзор мероприятия // Евразийская адвокатура. 2014. № 4. С. 7.

9. Турковская Н. В. Профессионально значимые качества преподавателя дистанционного обучения // Вестник ЧГПУ. 2011. №10. С.171. URL: https://cyberleninka.ru. (Дата обращения: 05.02.2019).

10. Указ Президента РФ N 599 «О мерах по совершенствованию высшего юридического образования в Российской Федерации» от 26.05.2009 URL:http://www.consultant.ru. (Дата обращения: 05.02.2019).

11. Федеральный закон N 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» от 29.12.2012 URL:http://www. consultant.ru. (Дата обращения: 05.02.2019).

12. Федеральный закон N 210-ФЗ «Об организации предоставления государственных и муниципальных услуг» от 27.07.2010 // Российская газета. N 168. 30.07.2010,

13. Kate Galloway A Rationale and Framework for Digital Literacies in Legal Education // Legal Education Review. Volume 27. Issue 1. Article 9. 2017. URL:https://epublications.bond.edu.au/ler/vol27/iss1/. (Дата обращения: 05.02.2019).

14. Warren W. Binford H. Envisioning a Twenty-First Century Legal Education //Washington University Journal of Law & Policy. Volume 43 New Ideas in Law and Legal Education 2014 URL:https://openscholarship.wustl.edu/law_journal_law_ policy. (Дата обращения: 05.02.2019).

15. Why online courses can never totally replace the campus experience by Professor Patrick McGhee, vice-chancellor of the University of East London URL:https://www.theguardian.com/education/2012/nov/19/open-online-courses-higher-education. (Дата обращения: 05.02.2019).


Review

For citations:


Bychko M., Komarevceva I. THE USE OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES IN TRAINING AND RETRAINING OF LEGAL PERSONNEL: THE PROBLEM STATEMENT. Humanities and law research. 2019;(1):192-197. (In Russ.) https://doi.org/10.37494/2409-1030-2019-1-192-197

Views: 137


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2409-1030 (Print)