Preview

Humanities and law research

Advanced search

MASS MEDIA AS A MECHANISM FOR THE REPRESENTATION OF REALITY OF «THE CONSUMER SOCIETY»: A VIEW OF JEAN BAUDRILLARD

Abstract

The article offers philosophical analysis of the media as a form of representation of reality in the consumer society. Particular attention is paid to the analysis of «environment» in such a society. The author bases his view on this phenomenon through the prism of views of Jean Baudrillard, who thoroughly examined this issue. A variety of aspects in the formation of the «environment» of the consumer society, especially the role of the media, indicates the complexity of this phenomenon and the need for its further studies.

About the Author

E. Y. Mishchenko
NCFU
Russian Federation


References

1. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. - М.: Культурная революция, Республика, 2006.

2. Бодрийяр Ж. Система вещей. - М.: Рудомино, 2001.

3. Бодрийяр Ж. Симулякры и симуляция. - М.: РИПОЛ Классик, 2015.

4. Бодрийяр Ж. В тени молчаливого большинства, или Конец социального. - Екатеринбург, 2000.

5. Бодрийяр Ж. Прозрачность зла. - М.: Добросвет, 2000.

6. Гопкало О.О. Теория общества потребления в современной социологии: дис. … канд социол. наук. - СПб, 2006. - 155 с.

7. Овруцкий А. В. Феноменология общества потребления // Общество. Среда. Развитие (Terra Humana). - 2011. - №1.

8. Сергодеева Е.А. Рациональность современного философского дискурса // Гуманитарные и юридические исследования. - 2014. - №2.

9. Чадаева А.Г. Мифогенез и роль мифа в культуре общества потребления: Дис. … канд. культ. наук. - М, 2006. - 162 с.


Review

For citations:


Mishchenko E.Y. MASS MEDIA AS A MECHANISM FOR THE REPRESENTATION OF REALITY OF «THE CONSUMER SOCIETY»: A VIEW OF JEAN BAUDRILLARD. Humanities and law research. 2015;(1):138-141. (In Russ.)

Views: 207


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2409-1030 (Print)