RECEPTIONS AND MEANS OF PUBLIC RELATIONS: RATIO OF A VERBAL AND NONVERBAL COMPONENT
Abstract
The analysis of concepts of Public relations is presented to verbal and nonverbal communication in article, means and methods of public relations taking into account verbal and nonverbal components of communication are systematized.
References
1. Алешина И.В. Паблик Рилейшнз для менеджеров: учебник. - М.: ИКФ «ЭКСМОС», 2006.
2. Скотт М. Катлип, Ален Х. Сентер, Глен М. Брум. Паблик рилейшнз. Теория и практика: учеб. пособие. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2001.
3. Кондратьев Э.В., Абрамов Р.Н. Связи с общественностью. - М.: Академический Проект, 2004.
4. Теория и практика связей с общественностью / А.В. Кочеткова и [др.]. - СПб.: Питер, 2006.
5. Морозов А.В. Деловая психология. Учебник для вузов. - М.: Издательство Союз, 2000.
6. Основы теории коммуникации: Учебник / под ред. проф. М. А. Василика. - М.: Гардарики, 2003.
7. Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз, или как успешно управлять общественным мнением. - М.: Центр, 2003. - 286 с.
8. Рева В.Е. Деловое общение: учебное пособие. - Пенза: Пенз. Гос. Ун-т, 2003.
9. Словарь иностранных слов. - М.: Издательство Московского университета, 1995.
10. Соколов А.В. Общая теория социальной коммуникации. - СПб., 2002.
11. Уткин Э.А. Паблик рилейшнз. Связи с общественностью в сфере бизнеса. - М., 2007.
Review
For citations:
Popova H.P., Bondarenko O.V. RECEPTIONS AND MEANS OF PUBLIC RELATIONS: RATIO OF A VERBAL AND NONVERBAL COMPONENT. Humanities and law research. 2015;(1):116-121. (In Russ.)