COSMOGONIC MYTHS IN THE ORGANIZATION OF THE ADVERTISING SPACE
Abstract
The article is devoted to the phenomenon of cosmogonic myths, which are of great significance in the organization of media-advertising world view. The author comes to the conclusion that advertising mentality is in fact mythological as it is directed on the construction of reality rather than on its reflection.
References
1. Делез Ж. Логика смысла. - М.: Раритет, 1998.
2. Ковриженко М. К. Креатив в рекламе. - СПб.: Питер, 2004.
3. Мелетинский Е. М. Аналитическая психология и проблема происхождения архетипических сюжетов // Бессознательное. Многообразие видения. - Новочеркасск: Сагуна, 1994.
4. Постмодернизм: энциклопедия / сост. А. А. Грицанов, М. А. Можейко. - М.: Интерпрессервис; Книжный Дом, 2001.
5. Топоров В. Н. Исследования по этимологии и семантике. Т. 1. Теория и некоторые частные ее приложения. - М.: Языки славянской культуры, 2004.
Review
For citations:
Ezhova E.N. COSMOGONIC MYTHS IN THE ORGANIZATION OF THE ADVERTISING SPACE. Humanities and law research. 2015;(1):105-112. (In Russ.)