Preview

Humanities and law research

Advanced search

LINGUISTIC MEANS OF PERSUASION IN SOCIAL VIDEO ADVERTISING (BASED ON BRITAIN VIDEO ADVERTISING)

Abstract

The article sets a task to analyze and identify the linguistic and nonlinguistic means of persuasion in the English social advertising. The mechanisms of interaction of verbal and nonverbal means of persuasion in the English-language social video advertising are revealed.

About the Author

L. G. Popova
Stavropol Basic Medical College
Russian Federation


References

1. Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов): учеб. пособие для студ. факультетов иностр. яз. вузов. М.: Academia, 2003. 128 с.

2. Баева Г. В. Семантико-прагматические особенности вербальных и невербальных знаков в рекламном дискурсе: на материале немецкой пресс-рекламы: автореф. дисс. канд. филолог. наук. Тамбов: ТГУ, 2000. С. 23-25.

3. Бандурка А. М., Бочарова С. П., Землянская Е. В. Основы психологии управления. Харьков: Университет внутренних дел, 1999. 528 с.

4. Березин В. М. Массовая коммуникация: сущность, каналы, действия. М.: Рип-холдинг, 2003. 54 с.

5. Бове К., Арене У. Современная реклама. Тольятти: Довгань, 2004. С. 66-68.

6. Валгина Н. С. Теория текста: учебное пособие. М.: Логос. 2003. 81 с.

7. Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психология словарь справочник. Минск: Хэлтон, 2003. 399 с.

8. Елина Е. Семиотика реклама. М.: Дашков и Ко, 2009. 136 с.

9. Ладанов И. Д., Жариков Е. С. Руководитель и умение убеждать. М.: Профиздат, 1988. 300 с.

10. Попова Л. Г. Лингвистические средства убеждения в англоязычной социальной реклам [Электронный ресурс]. URL: http://lomonosov-msu.ru/archive/Lomonosov_2013/2167/55484_560c.pdf (Дата обращения: 15.10.2015).

11. Попова Л. Г. Лингвистические средства убеждения в англоязычной социальной рекламе // Материалы Международного молодежного научного форума «ЛОМОНОСОВ-2013» / отв. ред. А. И. Андреев, А. В. Андриянов, Е. А. Антипов, К. К. Андреев, М. В. Чистякова. М.: МАКС Пресс, 2013.[Электронный ресурс] URL: http://lomonosov-msu.ru/archive/Lomonosov_2013/structure_13_2167.htm(Дата обращения:15.10.2015.

12. Свинцов В. И. Истина и коммуникации. М.: ФН,1991. 43 с.

13. Семеницкий С. А. Компрессия французского рекламного текста: прагматический аспект: автореф. дисс. канд. филол. Наук. Минск: ГЛУ, 1999. 17 с.

14. Уэллс У., Бернет Д, Мориарти С. Реклама: принципы и практика. СПб.: Питер, 2003. 800 с.

15. Якобсон Р. О. Язык в отношении к другим системам коммуникации // Р. О. Якобсон. Избранные работы. М.: Прогресс, 2000. 302 с.

16. Dixon D., Horton D. Verbal Behaviour and General Behaviour Theory. N.Y.: Holt. 2002.

17. Osgood Ch., Suci G., Tannenbaum P. the Measurement of Meaning. Urbana: University Illionois Press, 2001. 317 p.


Review

For citations:


Popova L.G. LINGUISTIC MEANS OF PERSUASION IN SOCIAL VIDEO ADVERTISING (BASED ON BRITAIN VIDEO ADVERTISING). Humanities and law research. 2015;(4):177-179. (In Russ.)

Views: 241


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2409-1030 (Print)