THE ROLE OF PROSODY OF NATIVE LANGUAGE WHILE LEARNING A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The article is devoted to the problem of prosody of native language, resulting from the interaction of phonetic systems of native and non-native languages in bilingual speech while learning a foreign language, that is, in a situation of artificial (classroom) multilingualism. The article includes definition of concepts such as phonetics, interference and prosodic interference. The reasons for the differences between the original and interfered in the process of learning language are considered and analyzed.
About the Authors
L. S. KasyanenkoRussian Federation
L. M. Mitrofanenko
Russian Federation
References
1. Анашкина И. А. Методические приемы преодоления просодической интерференции при обучении контактоустанавливающим репликам на английском языке // Просодические аспекты билингвизма: межвузовский сборник научных трудов. Иваново: ИвГУ, 1992. С. 28-32.
2. Вайнрайх У. Одноязычие и многоязычие // Новое в лингвистике. Вып. 6. М.: Прогресс, 1972. С. 48-63.
3. Гавранек Б. К проблеме смешения языков // Новое в лингвистике. Вып. 6. М.: Прогресс, 1972. С. 98-127.
4. Зиндер Е. Г. Общая фонетика // Экспериментальная фонетика. Вып. 2. М.: Высшая школа, 1984. С. 41-91.
5. Интерференция звуковых систем / под ред. Л. В. Бондарко, Л. А. Вербицкой. Ленинград: ЛГУ, 1987. 279 с.
6. Метлюк А. А. Научные исследования кафедры теоретической и экспериментальной фонетики Минского ГПИИЯ (к 20-летию кафедры) // Проблемы автоматического и экспериментально-фонетического анализа текстов: сборник научных статей. Минск: МГПИИЯ, 1986. С. 92-112.
7. Чугаева Т. Н., Штерн А. С. Изучение механизма восприятия речи в условиях интерференции // Экспериментально-фонетический анализ речи: проблемы и методы: межвузовский сборник. Вып. 2. Ленинград: ЛГУ, 1989. С. 38-52.
Review
For citations:
Kasyanenko L.S., Mitrofanenko L.M. THE ROLE OF PROSODY OF NATIVE LANGUAGE WHILE LEARNING A FOREIGN LANGUAGE. Humanities and law research. 2016;(2):222-225. (In Russ.)