Preview

Humanities and law research

Advanced search

INSTITUTIONAL MECHANISMS TO IMPROVE THE FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE AND THE PROTECTION OF THE RIGHTS OF CONSUMERS

Abstract

Improving financial literacy among the Russian population - the problem is relatively new, but very relevant. Mechanisms are needed through which to communicate the skills to protect their legal rights in disputes with financial institutions. The article presents an overview of methods of educational and informational events in the field of consumer protection in the environment of pupils and students.

About the Author

E. A. Tereshchenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Имаева Р. Г. Защита прав потребителей финансовых услуг: социологический аспект // Банковское право. 2012. № 6. С. 36-45.

2. Семилютина Н. Г. Формирование правовой модели российского рынка финансовых услуг: автореферат дис.. д-ра юрид. наук. М.: Ин-т законодательства и сравнительного правоведения при Правительстве РФ, 2005. 53 с.

3. Федеральный закон от 26.07.2006 г № 135-ФЗ «О защите конкуренции» от 26.07.2006 года // Собрание законодательства Российской Федерации. 2006. № 31. (Часть 1). Ст. 3434.

4. Фогельсон Ю. Б., Ефремова М. Д. Защита прав потребителей финансовых услуг. М: Норма, Инфра-М, 2010. 368 с.


Review

For citations:


Tereshchenko E.A. INSTITUTIONAL MECHANISMS TO IMPROVE THE FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE AND THE PROTECTION OF THE RIGHTS OF CONSUMERS. Humanities and law research. 2016;(3):185-190. (In Russ.)

Views: 133


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2409-1030 (Print)