INSTITUTIONAL MECHANISMS TO IMPROVE THE FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE AND THE PROTECTION OF THE RIGHTS OF CONSUMERS
Abstract
Improving financial literacy among the Russian population - the problem is relatively new, but very relevant. Mechanisms are needed through which to communicate the skills to protect their legal rights in disputes with financial institutions. The article presents an overview of methods of educational and informational events in the field of consumer protection in the environment of pupils and students.
References
1. Имаева Р. Г. Защита прав потребителей финансовых услуг: социологический аспект // Банковское право. 2012. № 6. С. 36-45.
2. Семилютина Н. Г. Формирование правовой модели российского рынка финансовых услуг: автореферат дис.. д-ра юрид. наук. М.: Ин-т законодательства и сравнительного правоведения при Правительстве РФ, 2005. 53 с.
3. Федеральный закон от 26.07.2006 г № 135-ФЗ «О защите конкуренции» от 26.07.2006 года // Собрание законодательства Российской Федерации. 2006. № 31. (Часть 1). Ст. 3434.
4. Фогельсон Ю. Б., Ефремова М. Д. Защита прав потребителей финансовых услуг. М: Норма, Инфра-М, 2010. 368 с.
Review
For citations:
Tereshchenko E.A. INSTITUTIONAL MECHANISMS TO IMPROVE THE FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE AND THE PROTECTION OF THE RIGHTS OF CONSUMERS. Humanities and law research. 2016;(3):185-190. (In Russ.)