Preview

Humanities and law research

Advanced search

MODERN LANDMARKS IN TEACHING ACADEMIC COURSES OF INFORMATION LEGAL PROFILE

Abstract

The article describes the experience of implementing information and legal profile and teaching Media Law and Bachelor in EP structure. The study is based on the curricula of the Law Institute of the North Caucasus Federal University and the teaching materials of the Department of Administrative and Financial Law. The article reveals prospects of legal information specialization. The article claims that «Information Law» course should not be considered optional; it is supposed to be compulsory for bachelor students.

About the Authors

L. E. Botasheva
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


A. S. Gondarenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Казачкова З. М. Опыт моделирования и преподавания дисциплин информационно-правовой специализации // Информационное право. 2012. № 2. С. 24

2. Кубанков А. Н., Филатова Л. В. Магистерская программа «Информационное право и информационная безопасность» // Информационное право. 2014. № 2. С. 14

3. Кузнецов П. У., Дженакова Е. В. Актуальные проблемы формирования знаний в области информационного права // Информационное право. 2015. № 2. С. 4-7.

4. Тихонова С. В. Теоретические проблемы специализации правовой политики в информационной сфере // Информационное право. 2015. № 2. С. 14-17.

5. Федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ (ред. от 03.07.2016) «Об образовании в Российской Федерации» // Российская газета. №303. 31.12.2012.


Review

For citations:


Botasheva L.E., Gondarenko A.S. MODERN LANDMARKS IN TEACHING ACADEMIC COURSES OF INFORMATION LEGAL PROFILE. Humanities and law research. 2016;(3):145-149. (In Russ.)

Views: 108


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2409-1030 (Print)