MODERN LANDMARKS IN TEACHING ACADEMIC COURSES OF INFORMATION LEGAL PROFILE
Abstract
The article describes the experience of implementing information and legal profile and teaching Media Law and Bachelor in EP structure. The study is based on the curricula of the Law Institute of the North Caucasus Federal University and the teaching materials of the Department of Administrative and Financial Law. The article reveals prospects of legal information specialization. The article claims that «Information Law» course should not be considered optional; it is supposed to be compulsory for bachelor students.
About the Authors
L. E. BotashevaRussian Federation
A. S. Gondarenko
Russian Federation
References
1. Казачкова З. М. Опыт моделирования и преподавания дисциплин информационно-правовой специализации // Информационное право. 2012. № 2. С. 24
2. Кубанков А. Н., Филатова Л. В. Магистерская программа «Информационное право и информационная безопасность» // Информационное право. 2014. № 2. С. 14
3. Кузнецов П. У., Дженакова Е. В. Актуальные проблемы формирования знаний в области информационного права // Информационное право. 2015. № 2. С. 4-7.
4. Тихонова С. В. Теоретические проблемы специализации правовой политики в информационной сфере // Информационное право. 2015. № 2. С. 14-17.
5. Федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ (ред. от 03.07.2016) «Об образовании в Российской Федерации» // Российская газета. №303. 31.12.2012.
Review
For citations:
Botasheva L.E., Gondarenko A.S. MODERN LANDMARKS IN TEACHING ACADEMIC COURSES OF INFORMATION LEGAL PROFILE. Humanities and law research. 2016;(3):145-149. (In Russ.)