Preview

Humanities and law research

Advanced search

TECHNIQUE OF LEGAL EDUCATION OF SCHOOLCHILDREN

Abstract

The article discusses modern methodological approaches to legal education of schoolchildren and the essence of the project method and other methods such as facilitation and fascination, as well as the essence and the content of such a promising methodology as coaching-training. Great importance is attached to the structure of social integration of adolescents, the study of the controversial phenomenon as deprivation, the study of familiarizing students with ideas of freedom and goodness, which is the meaning and the ideal of education.

About the Author

Z. Bochkareva
North Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Белякова Е.Г. Смыслоориентированная педагогическая позиция // Педагогика -2008. - № 2.

2. Кондрат Е.Н. Профессиональное самоопределение подростков с антисоциальным поведением // Педагогика - 2004. - № 3.

3. Песталоцци К.В. и его мысли о воспитании и учении // Семья и школа. - 1880. - Отд. II.

4. Рябков А.М. Фасилитация в профессиональном образовании // Педагогика - 2008. - № 1.

5. Самохина А.К. Использование проектного метода в правовой подготовке старшеклассников. / Правовое образование: организация внеучебной деятельности (региональный опыт). Выпуск III. Сборник материалов. (Серия «Организация правового образования»). - М., 2003.

6. Франкл В. Человек в поисках смысла. - М., 1990.

7. Ширшов В.Д. Педагогическая фасцинация // Педагогика - 2006. - № 9.


Review

For citations:


Bochkareva Z. TECHNIQUE OF LEGAL EDUCATION OF SCHOOLCHILDREN. Humanities and law research. 2014;(1):111-117. (In Russ.)

Views: 134


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2409-1030 (Print)